fredag 14 februari 2014

Hur kommer det sig att du kan rita?

Nu ska jag svara på den frågan åt er. Svaret är enkelt. Det lyder: Jag vet inte.

Jag har alltid tyckt om att rita, måla och teckna och allt sedan jag var en liten flicka har jag ritat så fort jag har fått tag i en penna och haft tid över. Tecknandet har hela tiden verkat avslappnande på mig och när jag har riktigt bra feelis så vet jag inte ens om att klockan går när jag tecknar. Det fungerar inte alltid har jag märkt och inte heller blir slutresultatet alltid det jag önskat men så är det väl alltid oavsett vad man håller på med och brinner för.

Så är det väl också så att det man tycker om att göra och faktiskt ger sig på så blir man bra på om man har lite fallenhet. Jag tror att alla kan rita och alla kan lära sig tekniken, men naturen har också gjort sitt hos en del. Jag är till exempel urdålig på att i vissa situationer fungera socialt, något som andra i min omgivning är hur bra som helst på och som jag nog kan avundas så otroligt över. Då får man krasst konstatera att ingen är bra på allt men alla är bra på något.

Många frågar om jag har gått någon kurs i teckning och svaret är nej, det har jag inte. I högstadiet valde jag extra kurser i teckning, men i gymnasiet hann jag aldrig. Jag har använt mig av internet och främst Youtube när jag har velat lära mig nya tekniker. Det finns ju som bekant oändligt med material i cyber space. Jag lär mig också genom att titta på andras teckningar och då tycker jag att tecknebloggar är ett bra medium. Därför startade jag min egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar