tisdag 11 februari 2014

Plåster på såren

Det råder obehaglig tystnad på den här bloggen just nu. Det beror med allra största sannolikhet på min skolgång som allt annat blir lidande för. Även om jag inte hinner teckna så mycket så har jag fortfarande kvar alla mina hårbollar och fler är på väg, så jag uppdaterar djurbloggen ganska ofta. Man kommer dit genom att välja från balken ovan eller genom att skriva antasdjurgard.blogspot.fi. Lätt!

Men faktiskt, orsaken till att jag uppdaterar här idag är för att jag faktiskt ska teckna ikväll OCH imorgon! Det trodde ni inte! Ikväll ska jag teckna hästar och imorgon ska jag teckna trä. Jag har faktiskt fått användning för mina talanger i mitt ingenjörsarbete. Särskilt supersnärtigt är det inte att teckna genomskärningar för stockar, men det är lite roligare att sätta sin egen prägel på slutarbetet om man kan än att vara tråkig och sno alla bilder från någon annan. Just because I can! Ingenjörsarbetet är snart färdigt och idag släppte en stor sten från mitt hjärta när jag kunde skriva ut det och ge det åt någon i pappersform för att få feedback på dispositionen och förståbarheten. Heter det så? Hur lättförstått arbetet i sin nuvarande utformning är var det jag försökte formulera. Arbetet handlar om trä. Mer än så tänker jag inte gå in på här och nu, men om det finns någon nyfiken själ där ute så är du välkommen att fråga.

Medan ni väntar på mina klottor så får ni titta på ett par gamla teckningar som jag har för mig att jag kan ha visat er tidigare, men på något sätt måste jag försöka plåstra om er, mina trogna läsare som varje dag tittar till min lilla blogg och har blivit så besvikna på sista tiden. Förlåt så mycket.

Vattenfärg, någon gång på 10-talet. Inspirerats av Peder Fredricsson.

Flest "gillar" på Facebook. Färgpennor 2013.

Ett stulet motiv igen, tecknat för hand och färglagt på dator. 2009 kanske. De mest seriösa kossor jag någonsin tecknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar